Tomasz Kiesewetter
- 08.09.1911 Sosnowiec
- 29.11.1992 Łódź
#pastisz#film i teatr
Kiesewetter świadomie nie podążał nowymi drogami, zachowując tonalność. Komponował w stylu neoklasycznym (I Symfonia), niekiedy neoromantycznym (Opowieść o dziurawym bębnie), a jego utwory miały zazwyczaj charakter popularny i użytkowy. Jego muzykę charakteryzuje barwna orkiestracja oraz pastisz.
Uwertura, ariosa, duety, kuplety i tańce, skomponowane z mistrzostwem, utrzymane są w klasycznym stylu wiedeńskim i jedynie w sposobie ich wykorzystania i wykonaniu zaznacza się parodystyczny stosunek inscenizatorów do autentyku.
Ludwik Erhardt o „Operetce” według Gombrowicza, „Ruch Muzyczny” 11/1975
- orientacja estetyczna
- modernizm
- nauczyciele
- Piotr Rytel (1884–1970)
- generacje/szkoły/grupy
- Pokolenie „debiut 1930”
- ośrodki
- Warszawa
- Łódź
- style/techniki
- neoklasycyzm
- opis zdjęcia
- composer.acf.zdjecie_opis